петък, 2 октомври 2015 г.

Скритият смисъл на известни лога, за който не сме се замисляли



Итересно е да разберем, че логата на любимите ни компании са не просто кратки, ясни и красиви. Оказва се, че почти всяка линия, нейната дължина, дебелина или цвят играе решаваща роля.
Ето някои от логата, познати в цял свят. В тях е заложен смисъл, на който ние не сме обръщали внимание преди.


Името на мрежата от спортни магазини Adidas е образувано от името на основателя ѝ Адолф Даслер. Логото е променяно няколко пъти, но винаги е включвало в себе си трите ленти. В момента те са наклонени и образуват триъгълник-планина. Това е символично изображение на трудностите, които трябва да бъдат преодолени от всички спортуващи.

Мнозина са склонни да мислят, че логото на корейската конгломерат Hyundai е първата буква от името на кмпанията и нищо повече. В действителност, буквата Н представлява двама души, които се ръкостискат (от едната страна клиентът, а от другата - представител на фирмата).

\
Роб Янов, дизайнерът, който е измислил логото на Apple казва: "Аз купих цяла торба ябълки, поставих ги в купа и започнах да ги рисувам цяла седмица, опитвайки се да опростя детайлите. Отхапването на ябълката не беше част от експеримента, а напълно случайно. Освен това bite (от анг. хапя, отхапвам) е и компютърен термин".

Първите две букви от логото на Sony Vaio образуват вълна, символизираща аналогов сигнал, а последните две наподобяват 1 и 0 — символите на цифровия сигнал.

На пръв поглед  логото Amazon не крие нищо необичайно, но това помага да се разбере философията на марката. Жълтата стрелка наподобява усмивка: Amazon иска да направи клиентите си щастливи. Освен това, стрелката свързва буквите А и Z, намеквайки, че в този магазин има всичко - от A до Z.

Розовите части "BR" състявят числото 31 — именно толкова вкусове сладолед са се продавали по това време в Baskin Robbins. Идеята е клиентът да може да избира различен вкус всеки ден от месеца.

Мнозина сравняват логото на японския автомобилен производител Toyota с каубойска шапка. В действителност, това е ухо на игла с конец в него. Това е един вид намек за миналото на компанията, занимаваща се в периода на създаването си със станове. Въпреки това, в логото има и друга малка тайна: неговите отделни части съставляват буквите на думата Toyota.

Ако се вгледате в празното пространство между буквата F и червените ивици, може да видите цифрата 1. Логото внушава усещане за скорост.

В логото на популярната социална мрежа Pinterest, където потребителите могат да събират любимите си изображения и да ги "забодат" на онлайн борда, е скрита игла. Погледнете към буквата Р, чийто заострен край наподобява игла.


Буквата b и червеният кръг на логото на американския производител на аудио продукти Beats са позиционирани като човек със слушалки.

\
Toblerone - компанията за производство на шоколад от швейцарския град Берн. Той също така е наричан градът на мечките. Ето защо Toblerone включват в логото си силует на това животно.

Toblerone - компанията за производство на шоколад от швейцарския град Берн. Той също така е наричан градът на мечките. Ето защо Toblerone включват в логото си силует на това животно.Историята на BMW започва с авиацията и логото на компанията остава вярно на своите корени, изобразявайки самолетна перка. Противно на мнението, че в центъра на логото на BMW се върти винт, той е само един фрагмент, където са показани цветовете от флага на Бавария.

Основният символ на логото на южнокорейския производител на електроника LG е своеобразно лице на усмихнато човече. Според официалното описание на бранда, тази композиция показва стремежа на компанията в подкрепа на "човешките" отношения с клиентите си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар